اطلاعیه

بیانیه محکومیت حمله مسلحانه به وکیل دادگستری کانون وکلای دادگستری مازندران

«اگر داغ دل بود، ما دیده ایم       اگر خون دل بود، ما خورده ایم

گواهی بخواهید، اینک گواه:    همین زخم هایی که نشمرده ایم!»

همزمان با باران تیر و ترکش های تقنینی بر سر نهاد وکالت این درخت تنومند پیشگامی حق و عدالت در کشور، تیغ توحش بر بازوان یکی از وکلای کانون وکلای دادگستری مازندران آن هم در حین اشتغال به امر مقدس وکالت، نشست و همه ما را در بهت و حیرت فرو برد. تا بار دیگر شاهد به دست فراموشی سپردن رشادت ها و از خودگذشتگی های وکلای با دانش، استان و نیز کشور باشیم.

دیر و دور نیست وکلای این مرز و بوم  در مواجهه با اتفاقات مشابه، امنیت خود و خانواده خویش را در راستای اعتلای نظام حقوقی کشور و مبارزه­ ی طاقت فرسا در مسیر احقاق حقوق ملت به مخاطره انداختند.

دیر و دور نیست تیتر اول رسانه ها از اخبار قتل وکلای کشور.

و شاید خدای ناکرده دیر و دور نباشد بدعت «وکیل کشی» باب گردد.

در همین راستا  کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مازندران بر اساس مسئولیت حرفه ای و احساس تعهد نسبت به جامعه وکلای استان مازندران، با صراحت و مصرانه از مسئولین محترم امنیتی و قضایی تقاضا دارد با قاطعیت به این موضوع ورود کرده و ضمن بررسی دلایل و زوایای احتمالی پنهان مسئله، عامل یا عاملین را در سریعترین زمان و با اشد مجازات به سزای عمل خود برسانند تا ضمن التیام حداقلی روحی و روانی جامعه حقوقی و خانواده محترم وکیل مجروح جناب آقای سید حامد میرابوالقاسمی، درس عبرتی باشد که پس از این شاهد چنین اقدامات وحشیانه و دور از شان انسانی از طرف افراد دیگری نباشیم.

همچنین از وکلای محترم استان مازندران تقاضا دارد که؛
نخست)با کانون وکلای دادگستری مازندران بیش از پیش همکاری نموده تا با اجرای برنامه های تدوین شده از سوی این کانون  از بروز اتفاقات مشابه پیشگیری به عمل آید.

دوم)طرح ها و ایده های خود را، که مرتبط با حفظ امنیت و‌ ارتقای سلامت جامعه وکالت می باشند، جهت ارائه به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  و سایر نهادهای ذیربط، در راستای نقش فعالانه کانون های وکلا در زمینه قانونگذاری به آدرس الکترونیکی [email protected]  ارسال فرمایند.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا